Dag 7

18 januari 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Gisteravond gezellig gegeten in een klein restaurantje kort hij ons hotel.
Vanmorgen om half 8 gewekt en na het ontbijt vertrokken naar de jungle.
Het zonnetje staat hoog aan de hemel dus het wordt weer een heerlijke dag.
Gestopt in Plettenberg bay bij een mooie baai waar we een prachtig uitzicht hadden op zee. Overal langs de weg zag je bloemen en struiken in het wild, bougevilles in allerlei kleuren en natuurlijk de mooie Afrikaanse oranje tulpenboom.
Bij de volgende stop kunnen we bungeejumpen , maar het lijkt me verstandiger om daar maar naar te kijken ipv mee te doen.
Wat een brug, en wat een diepte. Toch waren er 5 personen die de sprong waagden. Niet uit onze groep hoor, wij keken liever naar die waaghalzen. Ze hingen op hun kop en zaten vast met de voeten, bungelend werden ze dan door een medewerker aan een touw weer naar boven gehesen.
Misschien iets voor als ik 90 jaar ben en ik niks meer te wensen heb als afsluiting van mijn leven, maar nu vind ik het nog veel te mooi.
Na 20 minuten gestopt in het Tsitsikamma National Park. Na een wandeling dwars door de jungle met talloze trappen omhoog en omlaag , en honderden verschillende planten die bij ons in de huiskamers staan, werden we beloond met een prachtig uitzicht op de hangbrug over de Storms rivier. Ik heb alle moed bij elkaar geraapt en de oversteek gewaagd. Weer iets afgestreept van mijn Bucket list. Tijdens onze wandeling zagen we vele klipdassen op de grond en in de bomen,  een soort konijnen zonder oren,  en aan het eind van de wandeling een gevaarlijke groen slangetje. Ook zaten er apen, een soort bavianen met blauwe ballen, die ze maar al te graag toonden aan de toeristen. Toen ik een beetje kortbij kwam om ze te fotograferen bleken het geen lieverdjes, ze lieten hun tanden zien en keken  behoorlijk geïrriteerd. Omdat ze watervlug waren heb ik maar snel het hazepad gekozen. Wat een belevenis......
Na de lunch met een spectaculair uitzicht, de bus in naar onze eindbestemming van vandaag Cape St. Francis vlak aan zee.
We zitten in een prachtig resort aan de zee in een groot appartement die ik zo op zou willen pakken en in Bemmel ergens neer zou gaan zetten.
Vanavond hebben we een braai dus onze buikjes zullen ook wel weer gevuld worden.
Is er nog nieuws vanuit, Gendt, Bemmel, Aerdt enz.
Marit en Lotte, oma mist jullie knuffels wel hoor maar dat halen we wel weer in.
We gaan nu een eindje langs het strand wandelen en melden ons morgen weer.

1. Ina:
    18 januari 2016
    Het is hier erg koud,maar bij jullie is het mooi weer.nou om zo te horen hebben jullie het goed naar de zin.ik kijk morgen weer wat je schrijf.geniet er van.
  2. Bep:
    18 januari 2016
    Bungee jumpen had ik wel gedacht dat jij dat zou doen
    Maar genieten doen jullie wel en wij genieten mee

Tot morgen
  3. JanB:
    19 januari 2016
    Wat is dat genieten. Wij houden het maar bij Azië. In Mae Sariang is het rustig. De zon staat hoog aan de hemel en het is strakblauw. Vandaag op de fiets de omgeving verkennen.
  4. Ans:
    19 januari 2016
    Genieten .. genieten .. wat een belevenis, wacht het volgende avontuur in spanning af!