Dag 6

17 januari 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Geslapen tot half 9, dat heb je af en toe ook nodig als je niet piep meer bent. Tijdens het ontbijt ging Henk op zoek naar melk voor in zijn koffie en hij liep ook andere van melk te voorzien. De burgemeester van Huizen, die ook in onze groep zit, vroeg hem of hij aan het bijklussen was. Waarop ik antwoordde dat mag hier toch....alles is hier toch zwart......
Het zwembad gelegen in een prachtige tuin nodigt uit om te gaan zwemmen en rustig een boekje te gaan lezen. We hebben immers de tijd aan onszelf. Na een poosje te hebben gelezen besloot ik maar eens op zoek te gaan naar koffie of zoiets. De bar was gesloten tot 2 uur, dus dan maar naar de receptie. Koffie was alleen verkrijgbaar tijdens de uren van het ontbijt en toen ik " i like to pay for it" zei, tegen de inmiddels 4 man sterke delegatie, bood een meisje aan om de bar even speciaal voor mij open te gaan maken. Ik zei, dat hoeft niet extra maar ze was al gevlogen. Nadat er eerst een manager bij gehaald was die de ijzeren hekken rondom de bar moest openen, ze in de keuken ijs was gaan halen en er weer een andere jongen werd opgetrommeld waar ik kon betalen, ging ik gewapend met 2 ijskoude cola,s en 50 cent lichter weer op pad naar het zwembad. Nu begrijp ik ook waarom de zwarte bevolking hier zo,n hekel had aan de blanken.
Om 2 uur samen met de groep naar de boot voor een tocht door de lagune. Met een trekker worden we daarna helemaal naar boven gereden naar het hoogste puntje van de berg. De weg voert ons door het natuurreservaat van feathereiland met boven een spectaculair uitzicht op Knysna . Ik heb besloten om toch maar lopend naar beneden te gaan ipv met de trekker. We hebben immers allemaal een stok gekregen waarop je kon leunen. Het was een wandeling van 2.1/2 km met allemaal trapjes. Maar het was de moeite meer dan waard. Prachtige ongerepte natuur en een adembenemend uitzicht op de lagune. Dus dames van de Aatjes ik ben goed bezig. Na een lekker koud pilsje weer terug met de boot en lopend naar het hotel. Vanavond gaan we een lekker visje eten in een van de vele restaurantjes in de haven

1. Bep:
    17 januari 2016
    Ja maar dan had je ook dat pilsje moeten laten staan
    Wij genieten allemaal met jullie mee
    Hier ligt er sneeuw en jullie lekker warm weer
    Tot morgen
  2. Ans:
    17 januari 2016
    Applaus Doortje!
    Ik lees anders tussen de regels door dat je misschien de broek een beetje vol hebt van het naar boven gaan met de trekker en het zekere voor het onzekere neemt en maar ben gaan lopen en dan is het mooi meegenomen als je getrakteerd wordt op een prachtig landschap.
    Ik kijk weer uit naar het volgende avontuur!