Dag 5

16 januari 2016 - Albertinia, Zuid-Afrika

Heerlijk geslapen en om 6 uur gewekt voor onze gamedrive. Het weer was perfect en al snel zagen we 3 giraffen, vader met zijn zoons. Een eindje verder graasden de zebra,s en de springbokken. Toen op zoek naar de leeuwen, en ja hoor hoewel ze zich verstopten in het hoge gras lag papa leeuw met een eindje verder mama en haar kids te slapen. Een machtig gezicht de koning van de dieren zo kortbij.....
Na 2 uur door het reservaat op naar het ontbijt, wat heerlijk smaakte.
Na het ontbijt nog een bezoekje aan het reptielenhuis.  Slangen en krokodillen en een hele oude schildpad..... die nog behoorlijk kon bijten. Ook de aanwezige krokodillen leken zo vertrouwd maar je zag ze denken........ Gelukkig houden ze niet van taai vlees..
Op naar de mosselbaai waar de Portugezen in 1600 aan land kwamen. Daar stond de postboom waar de zeelui hun post in de boom stopten. We brachten bezoek aan het Diaz museum waar een replica stond van de boot die de Portugees Diaz had gebruikt.
Een lekkere kipsalade en een koude rosé en weer de bus in naar Knysna.
We hebben een heel gevarieerde groep, van allerlei pluimage sommige al in de tachtig... Maar stuk voor stuk uniek en bereisd. We lachen er wat af. Ik kan helaas bijna geen foto,s sturen omdat de WiFi verbinding behoorlijk slecht functioneert, maar die foto,s kun je vast terugvinden in mijn nog te maken fotoboek.
Knysna blijkt een heel leuk gezellig stadje aan een lagune. Vanavond gaan we daar eens rondkijken en een leuk restaurantje zoeken. Eerst even uitrusten bij het zwembad.
Savonds rondgewandeld bij het waterfront , een leuk haventje met talrijke winkeltjes en  later in een bistro kort bij ons hotel heerlijke spareribs gegeten. We gaan lekker vroeg naar bed en morgen kunnen we uitslapen. We hoeven pas om 2 uur klaar te staan voor de excursie naar feathereiland.

1. Ans:
    16 januari 2016
    Weer een dagje genieten en wat moet dat een machtig gevoel zijn geweest om oog in oog te staan met de koning der dieren, geweldig!
    Wij genieten van je verslag, wachten dus in spanning af op jullie volgend avontuur.
  2. Bep:
    16 januari 2016
    Wij genieten van jullie verslag en wat zal dat een belevenis zijn geweest van het zien van de dieren dus we wachten het volgende verslag af
    Groetjes Bep
  3. Ina:
    Nou Henk en Doortje
    Jullie genieten er wel van.wij genieten ook een klein beetje met jullie mee,
    Nou veel plezier.
  4. JanB:
    17 januari 2016
    Leuk, leuk. Blijven genieten van al dat moois.
  5. Ria:
    17 januari 2016
    Het is geweldig ik geniet net zo hard mee