3de dag

14 januari 2016 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

2de dag Stellenbosch
Het diner hebben we gisteravond maar overgeslagen, we zaten nog helemaal vol van de lunch en ik was een beetje misselijk en aan de dunne. Samen een eindje rondgewandeld naar het winkelcentrum op zoek naar banaantjes.
Het werd in een keer donker dus snel terug naar het hotel. We waren van plan om maar vroeg naar bed te gaan maar belanden in een leuke bar met 2 Duitse en 2 Groningers uit onze groep. Als dat maar goed gaat.......
En dat ging het.... Heerlijk geslapen tot half 7.
Na een uitgebreid ontbijt en het bezoek van een eekhoorntje op het terras kan onze tweede dag beginnen.
Op naar het taalmonument in Paarl. In de verte zag je een paar pilaren maar dichterbij gekomen bleek het een prachtig stukje natuur te zijn. En een uitzicht om bij weg te dromen..... Het weer is ideaal, lekker warm met een behoorlijk windje. Het is prima te houden onder de talrijke Afrikaanse bomen en het uitzicht op de Tafelberg.
Door naar de wijnkelders in Stellenbosch voor het wijnproeven.....
Rondleiding langs  het proces van wijn maken en het proeven van verschillende wijnen. De dag is nog lang dus er verdween af en toe een glas in de spugemmer.
Daarna naar Stellenbosch om daar rond te gaan lopen en te kijken in de oude winkeltjes. Henk en ik hebben samen besloten om eerst een bezoek te brengen aan de botanische tuin van de universiteit en dat was een gouden greep. Prachtige lotusbloemen met bladeren waar kinderen op kunnen zitten en allerlei exotische bloemen en planten. We konden dus maar raak knippen......
Niet met een snoeischaar maar met de fotocamera. Daarna naar ome samie se winkel van petten tot  korsetten,  waar ze een bonte verzameling van alles wat je maar kon bedenken,  verkochten.
Om 4 uur waren we weer terug bij ons hotel waar we een duik in het zwembad hebben genomen om even af te koelen. Om 7 uur gaan we met de hele groep dineren in een naburig dorp, maar daar horen jullie morgen meer over. Hoe. Is het in Holland, nog steeds koud.......

Wij sturen jullie een warme groet, vanuit een warm, winderig Zuid-Afrika

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans:
    14 januari 2016
    Dus genoten van de Afrikaanse wijnen, mooie bloemen en planten, dat klinkt goed.
    Hier heeft het tot vanmiddag geregend en het is maar een paar graden boven 0 , lekker fris!
    Gezellig bij de kachel met een naaiwerkje onder handen kom ik mijn dag wel door.
    Jullie op naar morgen en ik ben er benieuwd naar!

Groetjes Ans
  2. Bep:
    14 januari 2016
    Dus jullie hebben lekkere wijn geproeft
    Ik hoor het wel jullie genieten er lekker van
    Mooie bloemen en planten dat was iets voor Henk

Groetjes van ons
  3. Wil van Kooten:
    14 januari 2016
    Hopelijk ben je weer opgeknapt en heb je goed wat banaatjes tot je genomen dan kunnen jullie weer verder genieten. En wij genieten mee veel plezier.
  4. Ina:
    14 januari 2016
    Nou Henk en door geniet er maar van
    En stuur wat warmte naar ons toe.
  5. Miep:
    14 januari 2016
    Och dat is jammer dat je niet lekker kon eten maar wij hopen dat de banaantje goed geholpen hebben.Maar een dag zonder eten dat redt jij wel, volgens ons genieten jullie met volle teugen. Ik kijk er weer naar uit naar het volgende verslag van jullie.????
    Stuur ff een beetje ZON naar ons toe.