Onze eerste dag

13 januari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Onze reis is begonnen, 4 uur te vroeg op Schiphol, je kunt immers maar beter op tijd zijn, hihi
We blijken niet de eerste fox reizigers te zijn die waren 2 uur eerder al ingecheckt vlgs de grondstewardess.
Wat is het daar veranderd sinds onze laatste reis, alles gaat electronisch zelfs de paspoortcontrole. Ik stond nog even aan Henk uit te leggen hoe het moest toen mijn poortje al dicht ging. Dus maar even naar de beveiliger toe. Die begon te lachen en zei
" zo kom je toch mooi van hem af".... Ik heb hem toen maar verteld dat Henk de portemonnee had en dat ik dus wel graag door het poortje wou.
Na een cheeseburger en een lekkere kop koffie even langs de taxfree geslenterd en de gate opgezocht. Terwijl we zaten te wachten kwam er opeens iets op mij af, dus snel mijn benen in de lucht, maar het bleek een 2 euro munt te zijn die zomaar aan kwam rollen. Mensen in onze buurt begonnen te lachen maar niemand miste de munt. Hoe wordt men rijk ................. zo dus.
Ons toestel naar Londen had vertraging en toen we onze plaats in het vliegtuig zagen was die (zoals inmiddels al gewoon is bij mij) bezet. Dus de heren heel vriendelijk doch dringend verzocht ergens anders te gaan zitten. Op Heathrow aangekomen moesten we met een bus naar terminal 5. Wat een pokkenend, het leek wel of we met de bus naar Kaapstad gingen. Bij de douane gingen alle toeters en bellen bij ons allebei af, dus schoenen uit en met de handen in de lucht weer in een detectiecabine. Eenmaal aangekomen hadden we nog 3 uur de tijd. Dus lekker een barretje ingedoken en een heerlijk glas wijn en een lekker koud pilsje besteld, we hebben immers vakantie. Misschien dat ik door de combinatie van een wijntje en een pilletje vannacht kan slapen.
We vlogen met een Boeing 747 waar 400 personen in konden en die er ook inzaten.
En ja hoor, Doortje zal Doortje niet zijn of er gaat weer wat mis. Had ik bij de ANWB zo,n nieuw opblaasbaar hoofdding gekocht voor mij, druk ik nadat ik hem opgeblazen had er met mijn nagel doorheen. Gelukkig had ik er nog een voor Henk in mijn tas, maar toen ik die opblies bleek het een kussen te zijn voor aambeien. Dus maar snel dat ding weer in mijn tas gepropt. Om me heen hoorde ik zacht gegniffel.....
De nacht verliep heel erg onrustig, heel veel turbulentie....... Geef mij maar een kleiner vliegtuig. Ondanks het geschommel toch af en toe in de mussenhemel geweest.
Omstreeks 11 uur waren we eindelijk geland. Een uurtje in de rij voor de douane en dan op zoek naar onze gids. Het bleek een heel gezellige man, van onze leeftijd, genaamd Joop te zijn. Omdat we allemaal 24 uur onderweg waren hebben we in overleg besloten om vandaag lekker bij het hotel rond te hangen en een duik in het zwembad te nemen. Het is 32 graden.....
Dan zijn we morgen weer fris en fruitig......