Dag 4

16 januari 2016 - Albertinia, Zuid-Afrika

Daar zijn we weer....... Nieuwe dag nieuwe indrukken.
Gisteravond heel gezellig en fantastisch gegeten met het uitzicht op Kaapstad.
Duizenden lichtjes onder ons. Heerlijk geslapen en na het ontbijt vertrokken naar het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika . Onderweg zagen we een natuurverschijnsel, omdat het zo hard waaiden rolden de wolken als het ware over de bergen heen, een machtig gezicht. Na een behoorlijke busreis kwamen we aan bij de kust. Door de zeewind was het daar heel aangenaam. Een eind gewandeld naar de plaats waar de Indische oceaan en de Atlantische oceaan elkaar ontmoeten.  De zee was heel onstuimig maar het was een boeiend schouwspel. In een naburig plaatsje geluncht.
Toen de eerste van onze groep het al lang en breed ophadden moesten de laatste nog bestellen..... Maar ja het is Afrika ze lopen er geen steek harder om. Onderweg zagen we hele groepen apen, springbokken en ibissen.
Aangekomen bij de lodge stonden de rangers ons al op te wachten. Snel in de jeeps, waar we gelukkig een poncho kregen want het was ineens ontzettend koud en we hadden geen kans gehad om iets warmers aan te doen. En ja hoor het zat mij weer mee.... Al na 4 minuten 2 neushoorns vlak voor onze neus en even later een cheeta die achter een struisvogel aanzat. Vlakbij onze jeep besloop hij de vogel maar hij kreeg hem niet te pakken. Maar ik heb hem wel geschoten, niet met een geweer maar met mijn fotocamera. Na tientallen zebra,s, springbokken, gnoes en ooievaars gezien te hebben stopten alle 3 de jeeps op een heuvel en kregen we allemaal een glaasje wijn en een grote schaal met hapjes. De zon ging langzaam onder en daar sta je dan in het Aards paradijs. Achter ons was een bosje en opeens hoorde ik daar een vreemd geluid en ging met mijn camera op zoek naar de herkomst. Welk dier had zich daar verscholen.......  Even later kwamen er 2 rangers achter het bosje vandaan, die daar waarschijnlijk hadden staan plassen. Dat leidde dus tot veel lol over dat vreemde beest, was het slang of zoiets...
Terug van onze gamedrive konden we naar onze verblijfplaats voor de nacht. Jammer dat we hier maar een nacht bleven, want het was zo mooi. Heel lekker gegeten, w.o. springbok en  struisvogelbiefstuk.
Om 10 uur naar bed want morgen gaan we om 6 uur nog een keer door het park.